Despre oua si colesterol – mituri si adevaruri

bread-food-breakfast-egg-large

Multe statistici indica faptul ca ouale influenteaza intr-o cantitate mica nivelul de colesterol din sangele personelor sanatoase. Mai mult, in cazul personelor sanatoase, consumul moderat de oua, unul pe zi, nu mareste posibilitatea aparitiei afectiunilor cardiovasculare. In schimb, diabeticii si cei care au un nivel ridicat de colesterol LDL trebuie sa mentina un consum de 3-4 galbenusuri pe saptamana. Aproape toate cercetarile arata ca nu ouale dauneaza sanatatii, ci combinatia gresita dintre acestea si alte alimente.

Dovada acestei afirmatii sunt japonezii, cei mai mari consumatori de oua din lume – cu o medie de 328 de oua de gaina pe an, care au un nivel mai mic de colesterol in sange in raport cu alte tari dezvoltate. Dieta saraca in grasimi saturate ii ajuta pe japonezi in acest sens.

Daca intampinati greutati in pastrarea unui nivel optim al colesterolului evitati eliminarea oualelor din regimul alimentar pentru ca nu veti remarca deosebiri mari si va veti priva organismul de nutrienti esentiali.

Incercati sa mentineti o dieta alimentara care sa va furnizeze nutrientii necesari si care sa faciliteze scaderea nivelului de colesterol (legume, fructe, cereale integrale, alune, nuci, migdale, iaurt, uleiuri vegetale, peste etc.).

Leave a Reply

Your email address will not be published.